Ova veština mrežnog marketinga se odnosi na praćenje kandidata. Tu se krije bogatstvo. Na žalost, većina ljudi to ne radi, bar ne onako kako to rade profesionalci. Ukoliko želite da savladate ovu veštinu, morate da shvatite i usvojite nekoliko osnovnih pravila.

Pravilo #1 – Praćenje se tiče činjenja onoga što ste rekli da ćete činiti
 
Ako ste rekli da ćete u određeno vreme nazvati, učinite to. U profesiji mrežnog marketinga ima mnogo onih koji se u jednom trenutku jako zagreju za nešto, a u sledećem nestanu u akciji. Vodite svoj posao uz pomoć pisanog ili elektronskog kalendara. Ljudi poštuju osobu koja čini ono što je rekla da će učiniti. Ljudi takođe poštuju osobu koja ceni njihovo vreme. Ukoliko kažete da ćete se javljati u određeno vreme i na određeni način, onda činite tako ili na vreme zakažite drugi termin.
Pravilo #2 – Jedini razlog da organizujete nastup je da zakažete sledeći nastup
 
Nastupi koje koristite u svojoj kompaniji mogu biti kombinacija različitih pristupa i alata, kao na primer: telefonski razgovor, gledanje nekog video materijala, proba proizvoda, sastanak uživo i slično. Sve su to nastupi. Svaki kontakt sa kandidatom praktično može biti Vaš nastup. Kada svaki nastup završite tako što zakažete sledeći nastup, kandidat će vremenom postati edukovan i doneće informisanu odluku.
Ranije smo govorili o tome kako se profesionalno poziva kandidat da pogleda šta je to što imate da ponudite. Na kraju tog procesa, prošli smo nekoliko koraka do zakazivanja SLEDEĆEG nastupa u svrhu nadogradnje prethodnog. To je Vaš sledeći sastanak.
Kad pozovete, pitaćete kandidata da li je pogledao materijal. Reći će “Nisam” ili “Jesam”. Hajde sada da porazgovaramo o tome kako se zakazuje sledeći nastup u oba slučaja.
Ako kažu “Nisam”, ukoliko nisu stigli da pregledaju materijale, važno je da ne pokažete nezadovoljstvo zbog toga. Kritike sigurno neće pomoći u izgradnji dobrih odnosa sa kandidatom. Najbolji odgovor je: “Nema veze. Znam da ste u velikoj gužvi. Kažite mi kad mislite da biste stvarno mogli da to pogledate?”. U svakom slučaju, prilikom zakazivanja sledećeg nastupa, prođite iste korake da biste kandidata obavezali. Jednom kad se kandidat obaveže, uključujući dogovor o sledećem pozivu (sledeći nastup), završite razgovor i nazovite u vreme u koje ste rekli da ćete nazvati. Ukoliko ih nazovete u dogovoreno vreme, a ispostavi se da oni ni do tada nisu pogledali materijal, jednostavno ponovite ceo proces dok se to ne desi. Zapamtite, oni su ti koji zakazuju sledeći termin, a Vi ih profesionalno pratite kao što ste i rekli.
Ukoliko nazovete svog kandidata i on kaže da je pogledao materijal, postavićete nekoliko inteligentnih pitanja. Najbolje kontrolno pitanje koje možete da postavite je: “Šta Vam se najviše svidelo?”. Ovo pitanje će Vas uputiti u veoma pozitivnom pravcu i pokazaće Vam nivo kandidatovog interesovanja. Ukoliko kandidat kaže “proizvod”, Vaš sledeći nastup će verovatno biti vezan za proizvod. Ako kaže “finansijska sloboda” ili slično, sledeći nastup će biti vezan za poslovne mogućnosti.
Još jedno odlično pitanje je: “Na skali od jedan do deset, na kojoj jedan označava odsustvo interesovanja,  deset označava spremnost za početak rada, gde se Vi nalazite?” Sve što je preko jedinice je dobar odgovor na ovo pitanje. To pokazuje da imaju neko interesovanje. Bez obzira na broj, pitaćete ih samo kako biste mogli da im pomognete da taj broj bude veći. Obično će taj odgovor biti u skladu sa onim što su rekli kad ste ih upitali “Šta Vam se najviše svidelo?”.Možda će poželeti da isprobaju proizvod, ili da bolje shvate obračun zarade, ili da porazgovaraju sa suprugom – šta god da je u pitanju, pomozite im u tome i nikada ne završavajte sastanak bez zakazivanja sledećeg.
Pravilo #3 – Potrebno je u proseku četiri do šest nastupa da bi se prosečna osoba uključila u posao
 
Profesionalci shvataju da je potrebno četiri do šest nastupa da bi se kandidat uključio u posao. Njihov cilj je edukacija i bolje razumevanje. Zbog toga vode svog kandidata iz nastupa u nastup, znajući da će na kraju verovatno pristati. U tom procesu, takođe grade i jači odnos sa svojim kandidatom. Jačaju prijateljstvo. To pomaže u izgradnji poverenja, a ljudi uživaju u radu sa ljudima koji im se sviđaju.
Pravilo #4 – Da biste dobili bolje rezultate, treba da zgusnete nastupe
 
Ljudi su zauzeti. Život im stalno odvlači pažnju. Kad im priđete da ih zainteresujete da pogledaju nešto novo, važno je očuvati njihovo interesovanje. Najbolji način da to radite jeste da nagomilate nastupe jedan do drugog, koliko god je to moguće.
Pitanja i primedbe
 
Na svakom koraku procesa uključivanja kandidata u posao, nailazićete na pitanja i primedbe, to je normalno. Kandidat će to često raditi samo zato da bi zvučao pametno i da bi se bolje osećao. Veoma je važno kako odgovarate.
Setite se, naš cilj je edukacija i bolje razumevanje. Ne radi se o pobeđivanju u raspravama. Naš posao je da pomognemo ljudima da bolje vide. Kad neko postavi negativno pitanje ili primedbu, u stvari Vam pomaže da otkrijete  šta još nisu shvatili. Dobro je znati šta to sve može biti, da biste mogli da pomognete svojim kandidatima da to eliminišu.
U suštini, primedbe se mogu svrstati u dve kategorije. Prva se odnosi na kandidatovo ograničeno poverenje u sopstvene sposobnosti; nisu sigurni da mogu da budu uspešni. Druga se odnosi na ograničeno poverenje u mrežni marketing; nisu sigurni da mrežni marketing može da im pomogne u postizanju ciljeva u njihovom životu.
Za obe kategorije, jedan od najboljih koncepata je empatija, odnosno Vaša sposobnost da saosećate sa ljudima. A najbolji način za to jeste da im date do znanja da ste isti kao i oni. Imate iste sumnje, ista pitanja, iste strahove i prevazilazite ih. Verovali ili ne, Vaša priča će više nego išta pomoći da se prevaziđu primedbe.
Uobičajene primedbe koje spadaju u prvu kategoriju (kada kandidat ima ograničeno poverenje u sopstvene sposobnosti) su: “Nemam novca”, “Nemam vremena”, “Nije to za mene”, “Ne poznajem nikog”, “Prestar sam/ previše mlad/ nemam iskustva”, itd. Saosećanje je najbolji pristup, praćen pričanjem Vaše sopstvene priče, ili priče nekog od Vaših prijatelja. Na primer: “Znam na šta mislite . Imam prijatelja koji je imao isti taj problem, dozvolite mi da Vam ispričam njegovu priču.” Rezultat toga je da ste izgradili vezu, povezali ste se.
Druga kategorija primedbi (kada kandidat ima ograničeno poverenje u mrežni marketing), podrazumeva pitanja poput: “Da li je to MLM?”, “Da li je to piramidalna šema?”, “Ne želim da dosađujem svojim prijateljima”, “Koliko Vi zarađujete?” i tome slično. Umesto da poludite, važno je da shvatite odakle ta pitanja dolaze. U većini slučajeva, kandidati koji postavljaju takva pitanja obično poznaju nekog ko se uključio u taj posao i nije imao uspeha ili su i sami probali pa nisu uspeli. Ako to pitanje postave sa bilo kakvom vrstom emocije, znači da su na neki način bili uključeni u posao, pa ih jednostavno upitajte: “Čekajte malo, Vi imate svoju priču? Šta se dogodilo? Da li ste nekad radili mrežni marketing?” A onda ih samo pustite da se otvore i ispričaju Vam svoj doživljaj. To spušta njihove odbrambene zidove i daje Vam dozvolu da ih upitate kakvo je bilo njihovo iskustvo. Ako postavite neka pitanja i održite prijateljski odnos tokom tog procesa, imate veliku mogućnost da im pomognete da se otarase te prepreke i bace pogled na to što imate da im ponudite. Postavljajte pitanja i čekajte na odgovore. Na njihove odgovore odgovarajte sa još pitanja, jer tokom tog procesa postižete cilj edukacije i boljeg razumevanja.
Poslednji primer u ovoj kategoriji pitanja je: “Koliko Vi zarađujete?” Ako već zarađujete, to je odlično pitanje. U suprotnom, odgovor zavisi od toga koliko dugo ste u poslu. Ako ste novi, možete da kažete da ste tek počeli. Ako ste već neko vreme u tome i niste još zaradili neki veći novac, možete da im kažete da to radite kao dodatni posao s vremena na vreme i da ste zaista zainteresovani za svoju budućnost. Takođe, možete da kažete da Vas ova kompanija motiviše zato što već znate da se stvari neće promeniti ako sami ništa ne učinite. Još jedan način da odgovorite je da ispričate svoju ličnu priču, a onda priče o ljudima koje poznajete i za koje znate da zarađuju ozbiljan novac. Možete čak i da predložite zakazivanje telefonskog razgovora ili upoznavanje sa tim ljudima, da bi se kandidat bolje osećao povodom ponuđene mogućnosti.
Sve ovo zahteva vežbu, ali ako shvatite koncept, biće Vam lako. Druga stvar koja bi mogla da Vas ohrabri je činjenica da ćete u celoj svojoj karijeri čuti samo ovu šačicu primedbi. Nema tu ništa novo; ovo što smo naveli je otprilike sve što postoji. setite se, naš cilj je edukacija i bolje razumevanje. To je deo procesa koji taj cilj čini realnim.