Nakon što smo prošli put naučili ( i primenili ) prvu od sedam veština mrežnog marketinga, odnosno -nakon što smo identifikovali naše kandidate, možemo da nastavimo dalje i naučimo sledeću veštinu.

Veština 2: kako pravilno pozvati kandidata na neki događaj, tj. predstavljanje Vaših proizvoda/usluga ili poslovne mogućnosti. To je ujedno i najvažnija veština koju treba da savladate.

Da biste privoleli ljude da dođu i čuju o kakvoj se mogućnosti radi, nije neophodno da imate prethodno iskustvo u tome. Za početak će biti dovoljno da ih pozovete iskreno, bez emotivnog vezivanja za ishod razgovora, ali sa željom da Vas čuju i otvore svoj um za nove prilike. Neka Vaš početni cilj bude da uputite svoje kandidate u ono što imate da im ponudite i onda im prepustite da sami odluče da li je to nešto što bi oni želeli da rade. Stavite se u poziciju kandidata i razmišljajte o tome šta bi Vama bilo privlačno, a šta bi Vam, s druge strane, izazivalo otpor. Jednostavno, trudite se da gradite prijateljske odnose, saznajte šta Vaše kandidate muči, šta im nedostaje u životu, a onda predložite zdravorazumna rešenja za njihove probleme, kroz mogućnosti koje nudi Vaša kompanija.

Ako malo proučite ljude koji su uspešni u mrežnom marketingu, shvatićete da oni ne navaljuju sa proizvodima ili poslovnim mogućnostima. Umesto toga, kada osete da je dobar trenutak, jednostavno zamole kandidate da učine jednu ili dve stvari – da prisustvuju nekoj vrsti događaja, kao što je sastanak jedan na jedan ili sastanak dva na jedan, sa još jednim članom tima; mala grupna prezentacija kod kuće ili neki veći seminar koji organizuje sama kompanija. Takođe, još jedna stvar može biti pozivanje kandidata da pogledaju neku od alatki koje se koriste u izgradnji posla – CD, DVD, magazin, brošura, internet prezentacija.

Kada je u pitanju edukacija kandidata, organizovani događaji su se pokazali kao najefikasniji, što zbog fizičke interakcije do koje dolazi tokom sastanka sa ljudima, što zbog veoma važnog elementa “društvenog dokaza”, zahvaljujući čemu kandidati vide da postoje i drugi ljudi koji su aktivno uključeni u posao. Takođe, tu je i edukacija o proizvodu i finansijskim mogućnostima; a ujedno je to i mesto gde ljudi iz prve ruke vide raspoložive vrste podrške, čuju od uspešnih ljudi kako to oni rade i shvate da ne moraju sve sami, već da imaju podršku i pomoć tima. Ipak, za nekoga ko je u svemu ovome nov, ponekad može biti teško zakazati i potvrditi dolazak novih ljudi na takve velike događaje. Iz tog razloga, možda bi najbolji prvi korak bio postizanje toga da kandidat pogleda neku od alatki za rad koje smo već naveli ( CD, brošura…). Cilj nam je da pre svega edukujemo ljude , da razumeju čime se bavimo i da shvate kakve prednosti to može da im pruži u životu. Usled sveopšte životne zauzetosti, ljudi će nekad lakše naći vremena da pogledaju kratak video materijal, odslušaju neki CD u kolima ili pročitaju magazin, nego da se provozaju kroz grad da bi se sastali s Vama ili došli na neki organizovani događaj. U tom slučaju, pozajmljeni materijal je taj koji radi za Vas.

pixabay.com

Kada postanete profesionalac, radićete i jedno i drugo – pozivaćete svoje kandidate da odgledaju neki materijal, a zatim i da prisustvuju seminaru. Ukoliko želite da postignete finansijsku nezavisnost u mrežnom marketingu, morate biti sposobni da privolite veliku grupu ljudi da tokom dužeg vremenskog perioda neprekidno obavlja nekoliko jednostavnih zadataka i neophodnih procedura.

Hajde sad da se vratimo na pozivanje. Postoje četiri osnovna pravila koja treba da ispoštujemo ukoliko želimo da postignemo rezultate kojima ćemo biti zadovoljni.

Pravilo broj jedan: Veoma je važno da se emotivno udaljimo od ishoda.

Mi nismo ni ajkule, ni lovci; naš cilj nije pridobijanje novog kupca ili novog distributera. Naš cilj i zadatak je da edukujemo ljude i pomognemo im da bolje razumeju ono što imamo da ponudimo. Mi postupamo kao konsultanti i savetnici koji nude sugestije ljudima kako da poboljšaju svoje živote.

Pravilo broj dva: Budite ono što jeste i usredsredite se na to da se pokažete u svom najboljem svetlu.

Pravilo broj tri: Budite entuzijastični!

Pričajte o Vašoj poslovnoj mogućnosti energično, sa strašću i ushićenjem, sa osmehom na licu i žarom u srcu. Druga strana će osetiti Vaše pozitivne emocije i vibracije i reagovati u skladu sa njima, što će dovesti do odličnih rezultata.

Pravilo broj četiri: Budite samouvereni!

Budite ono što jeste, samo budite hrabrija i jača verzija sebe, sa mnogo više samopouzdanja. Kada imate kompaniju kojoj verujete i uverili ste se u efikasnost njenih proizvoda ili usluga, tu nema mesta za nesigurnost. Čak i ako ste na samom početku, a znate i verujete da je to što imate da ponudite odlična stvar i da značajno može poboljšati ljudske živote u svim sferama, dopustite da Vaši kandidati to i osete.

Pozivanje je veština koja samo zvuči komplikovano, ali zapravo se lako savladava uz malo vežbanja. Samu formu pozivanja, kao i odgovarajuće primere poziva, sa bližim ili daljim kandidatima, odnosno sa osobama koje poznajete ili ste ih samo nekada u životu sreli, obradićemo u sledećem članku, zato nas pažljivo pratite.

Do ponovnog susreta,
Srdačan pozdrav!