- -LAŽ -Deca koja ne idu u školu lišavaju se interakcije sa drugom decom. Zagovornici ove teze smatraju da se socijalizacija može dobiti samo i jedino u školi.
Istina -Deca koja se školuju kod kuće imaju više vremena za aktivnosti koje ih zaista interesuju, poput sporta, časova muzike, jezika, slikanja, čitanja knjiga…Deca se socijalizuju na svakom koraku, a ne samo u školskim klupama. Da li biste kraljicu Elizabetu smatrali nedovoljno socijalizovanom? Ili smatrate da bi Frenklina Delano Ruzvelta (Franklin D. Roosevelt) (1882- 1945) birali čeiri puta uzastopno za predsednika Amerike da je bio neuljudni i neobrazovani pajac? Ovo dvoje ljudi su se oboje školovali kod kuće, kao i mnoga druga poznata lica.
2. -LAŽ-Deca se trebaju znati ponašati u društvu, a to ponašanje ne mogu naučiti ako su zatvoreni u četiri zida.
Istina -Ovo je zamena teza. Neki ljudi su pobrkali lončiće. Nije primarna funkcija škole da vaspitava već da obrazuje. Dužnost roditelja je da pravilno vaspitaju dete. A ne obratno. Učitelji, nastavnici, Vi ste tu da učite dete, ako uopšte imate više čemu..Dolaze Vam deca koja su prepametna, koja znaju dva i više jezika, koja znaju da računaju, da broje, gde se nalazi Brazil, ..a Vi ih učiite da sriču, učite ih slovima, pa kako da ih ne ubijete u pojam i kako da im ne bude dosadno
3. LAŽ- Ako deca budu ostajala kod kuće, sa svojim roditeljima, ona neće steći radne navike, koje bi usvojili tokom obrazovanja.
Istina je da je i ovo još jedna notorna laž, slična prethodnoj, te u svemu važi što je napred rečeno za laž broj 2.
4. LAŽ -Neki nastavnici smatraju da će neka deca samim tim što bi se obrazovala kod kuće dobiti znanje upitnog kvaliteta, kao i da će neka deca ostati bez obrazovanja.
Istina- Istraživanja su pokazala da postignuća školovane dece kod kuće često nadmašuju rezultate dece uključene u javno (institucionalno) školstvo, da postižu bolje akademske rezultate i da pokazuju veći stepen zrelosti u odnosu na decu u institucionalnim šlolama
Mogućnost zloupotreba postoji svugde, tako da ovo nije validan argument protivnika školovanja kod kuće. Takođe smo svedoci velikih crnih rupa u znanju naših đaka, malih maturanata. Pogledajte mali detalj sa mature 2017. Dositej, taj dobroćudni starac posvećen prosvetiteljskom uzdizanju Srba, prevrće se u grobu…
Osam godina navodno uložene u znanje, a zapravo protraćene. Odgovori dece pokazuju koliko im je znanje šuplje, da prosto nemam sa čime da uporedim.
Temeljno ljudsko pravo za roditelja je prvenstveno pravo da bira vrstu obrazovanja za svoju decu!
“Mi pripremamo mlade za budućnost za koju ne znamo kako će izgledati. Nemoguća je reforma obrazovanja, moguća je samo obrazovna revolucija.” Ken Robinson, obrazovni stručnjak