Došli smo i do sedme, poslednje veštine mrežnog marketinga, koja se odnosi na promovisanje organizovanih događaja.
U mrežnom marketingu, skupovi i manifestacije prave novac. To je činjenica. Naravno da tehnologija koja napreduje sve više iz dana u dan može da nam pomogne da se povežemo sa ljudima na sve efikasnije načine, ali ništa ne može da zameni živu interakciju.
Sastajanje sa ljudima jedan na jedan, na lokalnim ili na velikim manifestacijama, imaće veći uticaj na dugoročni uspeh bilo koje organizacije u mrežnom marketingu. Ali postoji jedan oblik organizovanog događaja koji je posebno efikasan, a to je događaj “sa destinacijom”. To može da bude događaj koji sponzoriše kompanija ili događaj koji organizuju lideri iz gornje strukture, ali u svakom slučaju je to događaj u kojem većina polaznika putuje u drugi grad, odseda u hotelu i učestvuje u konferenciji.
Ima ljudi koji zastupaju teoriju da je vreme takvih događaja prošlo i da u svetu novih tehnologija ljudi ne moraju više da putuju. Sve što možgu da Vam kažem je da ti ljudi nisu među onima koji najviše zarađuju u našoj profesiji. Ukoliko proučite šta je to što rade najuspešniji prilikom izgradnje svojih organizacija u mrežnom marketingu, otkrićete da bukvalno svaki od njih koristi organizovane događaje sa destinacijom kao kamen temeljac budućeg biznisa.
Postoji nešto magično u napuštanju dnevne rutine i potpunom fokusiranju na sopstvene snove. Potpuno zaranjanje, čak i samo jedan vikend, je više nego dobro. Možete to da koristite kao način da se popravi fokus i obnovi posvećenost budućnosti, kao i da se skupi neophodna snaga, kako bi se po povratku kući činilo ono što je neophodno da bi se posao gurao napred.
Predavanja koja čujete tokom takvih događaja daju Vam snagu. Desi se da neko nešto priča u pravom trenutku u Vašem životu i to Vas zauvek promeni. Na jednom od takvih skupova još davno je neko izjavio: “Nečiju veličinu možete proceniti po veličini problema koji ga sruši”. Kad god Vas uhvati neka tuga ili depresija, zapitajte sebe: “Da li je to moja veličina?”. Ako je odgovor NE, onda nastavite dalje, ne dozvolite da ostanete u toj učmalosti.
Svi ovi događaji su jako moćni. Osim toga što Vam prezenteri daju snagu, dobijate i priznanje za svoju odluku da se uključite u posao. To je koncept poznat pod imenom “društveni dokaz” i veoma je važan. Mi smo kao ljudska bića sačinjeni tako da nam je potreban dokaz koji dolazi izvan naših sopstvenih misli i iskustava. Na događajima sa destinacijom imate priliku da vidite mnogo ljudi koji su doneli istu odluku, a to je dobar osećaj. Takođe, imate priliku da vidite kako su neki od njih prevazišli svoje strahove i dostigli najviše nivoe u kompaniji. Počećete da mislite: “Ako su oni to mogli, zašto ne bih mogao i ja?”
Postoji i pozitivan takmičarski pritisak. Najčešće, događaji sa destinacijom podrazumevaju i programe priznanja – za one koji pobede na takmičenjima, za one koji se uspnu na sledeći nivo, za one sa najvećom zaradom ili za govornike na sceni. Kada se nađete na takvom događaju i vidite ljude koji prolaze pozornicom, vrlo verovatno će Vam se desiti da pomislite: “Sledeći put, ja ću tuda prošetati”. Inspirativno je videti tako mnogo ljudi koji uspevaju u onome u čemu i Vi sami želite da uspete. To Vas natera da shvatite da I VI TO MOŽETE. Zatim Vas to natera da razradite plan o tome kako da to postignete i, povrh inspiracije koju ste dobili, nećete hteti da se pojavite na sledećem skupu bez nekih poboljšanja u poslu. Taj pozitivan pritisak pomaže da se suočite sa svojim strahovima i ostvarite to.
Svi mi živimo u svetu punom neznalica kada je u pitanju mrežni marketing. To ponekad može da Vas obeshrabri. Međutim, kada odete na neki veliki skup, odjednom ste okruženi ljudima koji razmišljaju slično kao MI. Imaju slična uverenja, snove, težnje i pozitivan stav. Provođenje vremena sa tom fantastičnom grupom ljudi, u takvoj energiji, može bukvalno da Vas ponovo postavi na noge tako da opet imate snage za sledeći podvig.
Onog trenutka kad shvatite koliko su događaji sa destinacijom važni za Vaš uspeh, treba da naučite kako da efikasno promovišete te događaje u Vašoj organizaciji. To je veoma jednostavno – što više ljudi iz Vaše grupe prisustvuje događajima, više ćete zarađivati u ovoj profesiji. Najbolji lideri tačno znaju koliko ljudi prisustvuje takvim događajima i trude se da taj broj raste svakim novim organizovanim događajem. Razmislite o tome. Uzmite dva distributera koji imaju grupe od po sto ljudi. Distributer A stavlja prioritet na događaje i svima govori da treba da prisustvuju glavnim događajima. Distributer B ne postupi tako i samo nekoliko njih prisustvuje događajima. Koja grupa će biti uspešnija? To čak nije ni takmičenje.
Prvi korak u razvoju kulture koja promoviše prisustvovanje događajima sa destinacijom je lično zalaganje u korist prisustva i pomaganje ostalima da donesu istu odluku. To znači da VI morate da date svoj primer i nikad ne propustite takav događaj. Jednom kad se potpuno tome posvetite, sledeći korak je izgradnja grupe ljudi u svom timu, koja će zajedno sa Vama da prisustvuje skupovima. Većina ljudi najavi veliki skup svojoj grupi, zavali se u fotelju i čeka prijave. Profesionalci shvataju da je velika razlika između “najavljivača” i “promotera”.
Promoteri skup pretvore u prioritet za svoju grupu. Nemilosrdni su sa svojom porukom. Pričaju priče koje inspirišu ljude na akciju. Ništa ne uzimaju zdravo za gotovo i ne smiruju se dok se ljudi ne prijave. Stvaraju sliku u glavama ljudi o tome kako će taj skup biti odličan i kakve će sve biti koristi od prisustva. Još jedna stvar koju bi bilo dobro da naučite jeste da nikada ne prihvatate nečija opravdanja, bar ne u početku. Ljudi su u stanju da Vam iznesu brojne razloge zbog kojih nisu u mogućnosti da prisustvuju skupu, da biste na kraju shvatili da se radi samo o opravdanju, a ne istini.
Problem sa amaterima je što prihvate prvu priču i to je sve. Čovek kaže: “Ne mogu da izostanem s posla” ili “Ne mogu to sebi da priuštim” ili “Ne mogu da nađem nekog da mi čuva decu” ili “Tog vikenda idem na rođendansku proslavu”. A amateri na to kažu: “Pa dobro, kako je tako je. Nadam se da ćete uspeti sledeći put”.
Profesionalac ima potpuno drugačiji pristup. Kad čuje primedbu ne prihvata je, znajući da verovatno nije istinita. Umesto toga, profesionalac radi sa takvom osobom da bi joj pomogao da shvati značenje i važnost pohađanja događaja. Onda se posveti analizi zajedno sa datom osobom da bi pronašao rešenje za problem. Niste ni svesni koliki broj ljudi na taj način možete dovesti do toga da promene mišljenje, iako su u početku govorili da su već odlučili da ne mogu da prisustvuju. Treba da ispričate svoju priču. Ne da prihvatite njihovu.
Razmislite o ovoj veštini kao da ste kompanija na berzi i kao da je vrednost Vaše kompanije direktno vezana za broj ljudi na svakom događaju. Da je tako, bio bi Vam prioritet da svaki put imate što veći broj prisutnih, zar ne? Mogli biste da počnete samo sa sobom prisutnim na prvom događaju, ali onda bi Vam cilj morao biti da na sledeći događaj dovedete još ljudi i povećate taj broj za svaki sledeći skup. Ne postoji čarobni štapić u mrežnom marketingu, ali ova veština je nešto najbliže toj ideji.
Pa, dragi moji, sada su Vam na raspolaganju sve veštine mrežnog marketinga potrebne da zaista uspete u ovom poslu. Ne čekajte i ne oklevajte! Postanite stručnjak u ovoj oblasti! Činjenica je da je ovo bolji put u kvalitetniji život. A sada podelite svoje saznanje sa celim svetom 🙂