Ova veština se odnosi na pomoć novom distributeru da počne na pravi način. U mrežnom marketingu ljudi obično ulažu ogromne napore, vreme i novac da bi uključili druge u posao, a onda protraće ta ulaganja ostavljajući distributere da sve sami nauče. Profesionalci tako ne rade. Oni zacrtaju adekvatna očekivanja, pomognu u dobijanju nekih brzih rezultata i onda nastave da vode svoje nove distributere kroz mnoge faze u našoj profesiji.

Profesionalci imaju svoje razrađene i uspešne metode. Svaki put kada uključe novog distributera, zakazuju i sastanak koji zovu “Razgovor o strategiji”. Taj razgovor ima pet glavnih delova i sada ćemo proći kroz svaki od njih.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Razgovor o strategiji – prvi deo
 
Prvo treba da pohvalimo kandidatovu odluku da postane distributer. Možemo mu reći nešto poput: “Čestitam na odluci! Ponosan sam na to što ste uzeli život u svoje ruke. Od sada, za Vas i Vašu porodicu, stvari će biti drugačije.” Za to je uvek potrebno manje od pet minuta, ali zato, na kraju diskusije, sve sumnje u to da li će se doneti odluka da se postane distributer – nestaju. I kandidati se osećaju odlično.
                                                                                                                                                                                                                                                                         Razgovor o strategiji – drugi deo
 
Mi smo ti koji treba da zacrtamo kandidatova očekivanja. Znamo da većina ljudi ulazi u posao sa nerealnim očekivanjima, ali uvek treba da kažemo tri stvari:
“Ako u ovom poslu uspete, Vi ćete biti taj koji stvara uspeh, ne ja. Takođe, ako ne uspete u ovom poslu, Vi ćete biti uzrok neuspeha, ne ja. Vi pravite razliku između uspeha i neuspeha. Ja sam tu da Vas savetujem na tom putu, ali ne mogu to da radim umesto Vas. Tu sam da radim sa Vama, ne za Vas.”
Sledeća stvar koju bi bilo dobro reći je: “Moj posao je da Vam pomognem da postanete nezavisni što pre. Da li se slažete da je to dobar cilj?” Ovo je još jedna radikalna stvar, ali logična. Ako imate grupu koja je izrazito zavisna od Vas, onda oni rade samo kad ih Vi pogurate. Grupa treba da funkcioniše sama, bez Vaše pomoći; treba da ostvarite dupliranje i slobodu. Vi treba da budete učitelj svojoj grupi, a ne rob. Pokažite im veštine na osnovu kojih oni mogu da nastave dalje da grade.
Treća stvar koju možete da kažete je: “Sigurno će biti uspona i padova u izgradnji biznisa. Biće dobrih i loših perioda. Znaću da ste u lošem periodu ako me ne zovete, ne dolazite na sastanke, ne učestvujete u telefonskim razgovorima, ako počinjete da se opravdavate, itd. Kad Vam se to desi, a desi se svakome, kako biste voleli da ja postupim? Da li želite da Vas ostavim na miru ili želite da budem uporan i podsećam Vas ko je tu odluku doneo na samom početku?” Ovo je prosto brilijantno zato što je istina da svako prolazi kroz periode kada sumnja u sebe. Na ovaj način im stavljate do znanja da je to prirodno i u isto vreme postavljate odnos tako da budete u poziciji da ih preusmerite kad do toga dođe.
Sa ovakvim pristupom, Vaši ljudi brzo postaju nezavisni. S vremena na vreme, možete da im pomognete kao trener, ali im ne dopuštajte da Vas koriste kao izgovor za nedostatak rezultata.
                                                                                                                                                                                                                                                                                   Razgovor o strategiji – treći deo
 
Potrebno je preći niz postupaka za početak rada kako biste pomogli novom saradniku da dobije najbolje šanse za uspeh. Tačni plan je za svaku kompaniju drugačiji, ali koncept je zamišljen tako da treba činiti sve što je moguće da se rezultati dobiju što pre. Evo nekih primera šta biste mogli da dodate na taj spisak:
1. Potrudite se da svog distributera obezbedite odgovarajućim proizvodima. Skoro svaka kompanija ima proizvode koje distributer može i sam da isproba, prema tome potrudite se da Vaš novi čovek to i radi. Zavisno od kompanije, može da postoji i takva mesečna obaveza. Veoma je važno da ljudi razviju emotivnu vezanost za proizvode, a to može da se postigne samo ukoliko ih koriste i osećaju njihove dobrobiti. Osim toga, mnoge kompanije imaju proizvode koji mogu da se isprobaju ili koriste na prezentacijama. U tom slučaju, novi distributeri treba da dobiju odgovarajuću količinu da bi bili pripremljeni kako treba.
2. Potrudite se da Vaš novi distributer bude opremljen odgovarajućim alatima. Pisali smo već o važnosti sredstava koje nam daje treća strana u izgradnji velikog i uspešnog posla u mrežnom marketingu. Vaš novi distributer treba da bude pripremljen da pomogne svojim kandidatima pomoću sredstava koja ga profesionalno vode kroz proces nastupa.
3. Potrudite se da se Vaš novi distributer dobro poveže. Pokažite mu kako da na website-u kompanije nađe ono što mu je potrebno, kako da nađe informacije o mestu održavanja organizovanih događaja koji slede, kad se održavaju liderski pozivi ili webinari, itd. Setite se, Vaš cilj je da kandidatu pomognete da što pre postane nezavisan. Ovo je važan korak u ostvarenju tog cilja.
4. Potrudite se da Vaš kandidat dobro razume obračun zarade. Ne mora da ga detaljno poznaje u početku, ali mora dobro da razume bar ključne delove i ono što se događa prilikom prelaska prvih nekoliko nivoa.
5. Potrudite se da Vaš novi distributer dobro razume pravilno pozivanje kandidata da saznaju više o ponudi. Možete da ga spasete od trčanja okolo i brbljanja bez rezultata tako što ćete mu dati kratak pregled kako i zašto profesionalan pristup pozivanja funkcioniše.
                                                                                                                                                                                                                                                                                 Razgovor o strategiji – četvrti deo
 
Pomozite novom distributeru da napravi strategiju kako bi se probio kroz prvih nekoliko redova i to brzo. Radi se o trci u kojoj nekom pomažete da brzo da rezultate. Ako kandidat na vreme dobije pozitivno pojačanje, nastaviće. Ako ne dobije, postoji mogućnost da će uvenuti.
Svaka kompanija je različita, pa će i strategija biti drugačija. Ipak, smislite jednostavne akcije koje bi mogle da ohrabre ljude tokom prve nedelje da dobiju najbolje rezultate.
*Kako da dobiju prvog potrošača / kupca?
*Kako da dobiju svog prvog distributera?
* Da li možete da ih podstaknete da prvi put prisustvuju nekom događaju koji organizuje kompanija?
*Koje korake Vi možete da preduzmete da im pomognete da dobiju svoju prvu zaradu?
Uspeh u mrežnom marketingu za mnoge nije stvaran sve dok ne dobiju svoju prvu zaradu. Ljudi onda počinju zaista da sanjaju o stvaranju boljeg života za sebe i svoju porodicu. Pomoći svom novom čoveku da što pre počne kako treba je od vitalnog značaja.
                                                                                                                                                                                                                                                                                         Razgovor o strategiji – peti deo
 
Uvek treba završavati razgovor deljenjem posebnih zadataka. Novi distributeri žude za uputstvima i odlično reaguju na jednostavne zadatke. Najbolje je da date zadatke koje treba izvršiti u određenom roku. Na primer, kažete svom kandidatu da Vam se javi u određeno vreme. To je baš kao i proces nastupanja tokom uključivanja kandidata u posao. Idete iz nastupa u nastup, ali to se ne završava kada postanu distributeri. Profesionalci nastavljaju da idu iz nastupa u nastup, iz zadatka u zadatak.
Svrha svega ovoga je pomoć distributeru da “pređe crtu”. Kad neko počne s poslom, uvek postoji linija između uspeha i neuspeha. S jedne strane linije, lakše je odustati nego nastaviti. S druge strane linije, lakše je nastaviti nego odustati.
Šta može pomoći nekom da “pređe crtu”?
*Prvi kupac
*Prvi distributer
*Prva zarada
*Prisustvovanje velikom događaju koji organizuje kompanija
*Sticanje prijatelja u organizaciji
*Objavljivanje namera svetu
*Promocija na viši nivo
*Priznanje za neku vrstu uspeha
Postoji stotine drugih stvari koje mogu da doprinesu tome da se pređe crta. Vaš posao sponzora / mentora podrazumeva pružanje pomoći da se pređe crta i da se OSTANE s one strane crte. A crta zapravo nikad ne nestaje. Uvek je tu, a Vi kao lider treba uvek da budete svesni emocija Vaših ljudi. Na taj način možete da nastavite da ih ohrabrujete da nikad ne napuste svoje snove.